70W älykäs automaattilaturi sekä avoimille että suljetuille lyijyakuille; 12 VDC 1,5A & 5 A SBC-8168
• 3- step latauspiiri ajastimella
• Soveltuu AGM-, geeli- ja vesitäytteisille lyijyakuille
• Tulojännitealue: 90…264 VAC
• Käyttölämpötila-alue: 0…+40 °C
• Kiinteä 2-nap. EU verkkojohto
• Lähtöliitäntä: Akku-, latta- ja rengasliittimin varustetut johdot
• Hyötysuhde: > 78 %
• Kotelointiluokka: IP55
• Oikosulun kestävä
• Ylikuumenemis- ja ylikuormitussuojattu
• Suoja väärää napaisuutta vastaan
• Mitat: 150 x 60 x 30 mm
• Paino: 400 g
Nimike
SBC-8168
SBC-8168 on 1,5A & 5,0A latausvirran antava pistorasiaan liitettävä pöytämallinen 12V lyijyakkulaturi 5 - 120 Ah suljetuille AGM lyijyakuille.
SBC-8168 on älykäs 3-vaiheessa lataava automaattilaturi kaikentyyppisille 12V lyijyakuille. Ladattavan akun kuntotarkistus automaattisella syväpurkautuneen akun elvytystoiminnolla tai jo hieman sulfatoituneen akun korjaustoiminnolla. SBC-8168 on täysin automaattinen, kolmessa vaiheessa lataava lyijyakkulaturi, joka soveltuu kapasiteetiltaan 5-120 Ah:n lyijyakkujen lataamiseen.
Pulssileveysmodulaatiotekniikkaa hyödyntävän mikroprosessoriohjauksen ansiosta se soveltuu kaikentyyppisten, niin avoimien kuin huoltovapaiden geeli- tai AGM-tyyppisien lyijyakkujen lataamiseen.
Latauksen aluksi mikroprosessori suoritta akun kuntotarkistuksen ja käynnistää tarvittaessa automaattisesti syväpurkautuneen akun automaattisen elvytystoiminnon tai jo hieman sulfatoituneen akun korjaustoiminnon.
Kytkettäessä laturi verkkovirtaan (90-264 VAC) se suorittaa itsetestauksen. Laturissa on valittavissa kolme erilaista lataustilaa; moottoripyörä, auto tai kylmälataustila, jossa laturi käyttää korkeampaa latausjännitettä ja sitä voidaan näin käyttää joko alhaisemmassa lämpötilassa tai klooria sisältävien akkujen lataukseen.
Älykäs laturi tarkistaa akun kunnon antamalla sille lyhyen DC pulssin. Mikäli akku havaitaan vialliseksi, huollon LED-merkkivalo vilkkuu kunnes akku irrotetaan laturista. Kun akku havaitaan latauskelpoiseksi, se käy läpi kolmevaiheisen latausohjelman; ensin 5A päälataus, sitten täydennyslataus ja lopuksi laturi siirtyy ylläpitolataukseen. Laturi voidaan jättää kytketyksi akkuun pysyvästi ilman pelkoa ylilatautumisesta.
Mikäli akku havaitaan loppuun kulutetuksi, älylaturi käyttää aluksi pehmeää käynnistystä 2,5 A vakiovirralla kunnes akku elpyy riittävästi päälatauksen suorittamiseen. Mikäli akku havaitaan sulfatoituneeksi, älylaturi käyttää erityistä sulfatoitumisen poistoon tarkoitettua latauspulssia kunnes akku saavuttaa valmiuden päälatauksen suorittamiseen. Mikäli akku ei kahdeksan tunnin korjauslatauksen aikana näytä elpymisen merkkejä, se luokitellaan korjauskelvottomaksi ja huolto LED vilkkuu kunnes akku irrotetaan laturista.
Turvallisuussyistä laturi ei anna latausjännitettä lähtöliittimiin ennen kuin ne on kytketty akun napoihin. Samoin laturissa on suojaus kytkentäkipinöinnin varalle, mikä estää kipinöinnin kytkettäessä latausjohtimet akun napoihin. Lisäksi laturi on suojattu virheellisen kytkennän ja oikosulun varalta ja varustettu vilkkuvalla LED-hälyttimellä.
Maksimi latausaika on rajoitettu 40 tuntiin ylilatautumisen välttämiseksi. Laturissa on kahdennettu suojaus ylikuumenemista vastaan. Laturi alentaa lähtötehoa, kun sen lämpötila nousee yli asetetun arvon. Mikäli tämä ei auta riittävästi viilentämään laturia, se sammuu saavuttaessaan maksimilämpötilan.
Suositeltavat kapasiteetit:
Laturi 12V 5A malli:
Moottoripyörätila: 5 – 14 Ah
Autotila : 16 – 120 Ah
Kylmälataustika : 16 – 120 Ah
Toimitus sisältää johtosarjan, joka käsittää hauenleuat, rengasliittimet sekä Molex-liittimen
SBC-8168 on älykäs 3-vaiheessa lataava automaattilaturi kaikentyyppisille 12V lyijyakuille. Ladattavan akun kuntotarkistus automaattisella syväpurkautuneen akun elvytystoiminnolla tai jo hieman sulfatoituneen akun korjaustoiminnolla. SBC-8168 on täysin automaattinen, kolmessa vaiheessa lataava lyijyakkulaturi, joka soveltuu kapasiteetiltaan 5-120 Ah:n lyijyakkujen lataamiseen.
Pulssileveysmodulaatiotekniikkaa hyödyntävän mikroprosessoriohjauksen ansiosta se soveltuu kaikentyyppisten, niin avoimien kuin huoltovapaiden geeli- tai AGM-tyyppisien lyijyakkujen lataamiseen.
Latauksen aluksi mikroprosessori suoritta akun kuntotarkistuksen ja käynnistää tarvittaessa automaattisesti syväpurkautuneen akun automaattisen elvytystoiminnon tai jo hieman sulfatoituneen akun korjaustoiminnon.
Kytkettäessä laturi verkkovirtaan (90-264 VAC) se suorittaa itsetestauksen. Laturissa on valittavissa kolme erilaista lataustilaa; moottoripyörä, auto tai kylmälataustila, jossa laturi käyttää korkeampaa latausjännitettä ja sitä voidaan näin käyttää joko alhaisemmassa lämpötilassa tai klooria sisältävien akkujen lataukseen.
Älykäs laturi tarkistaa akun kunnon antamalla sille lyhyen DC pulssin. Mikäli akku havaitaan vialliseksi, huollon LED-merkkivalo vilkkuu kunnes akku irrotetaan laturista. Kun akku havaitaan latauskelpoiseksi, se käy läpi kolmevaiheisen latausohjelman; ensin 5A päälataus, sitten täydennyslataus ja lopuksi laturi siirtyy ylläpitolataukseen. Laturi voidaan jättää kytketyksi akkuun pysyvästi ilman pelkoa ylilatautumisesta.
Mikäli akku havaitaan loppuun kulutetuksi, älylaturi käyttää aluksi pehmeää käynnistystä 2,5 A vakiovirralla kunnes akku elpyy riittävästi päälatauksen suorittamiseen. Mikäli akku havaitaan sulfatoituneeksi, älylaturi käyttää erityistä sulfatoitumisen poistoon tarkoitettua latauspulssia kunnes akku saavuttaa valmiuden päälatauksen suorittamiseen. Mikäli akku ei kahdeksan tunnin korjauslatauksen aikana näytä elpymisen merkkejä, se luokitellaan korjauskelvottomaksi ja huolto LED vilkkuu kunnes akku irrotetaan laturista.
Turvallisuussyistä laturi ei anna latausjännitettä lähtöliittimiin ennen kuin ne on kytketty akun napoihin. Samoin laturissa on suojaus kytkentäkipinöinnin varalle, mikä estää kipinöinnin kytkettäessä latausjohtimet akun napoihin. Lisäksi laturi on suojattu virheellisen kytkennän ja oikosulun varalta ja varustettu vilkkuvalla LED-hälyttimellä.
Maksimi latausaika on rajoitettu 40 tuntiin ylilatautumisen välttämiseksi. Laturissa on kahdennettu suojaus ylikuumenemista vastaan. Laturi alentaa lähtötehoa, kun sen lämpötila nousee yli asetetun arvon. Mikäli tämä ei auta riittävästi viilentämään laturia, se sammuu saavuttaessaan maksimilämpötilan.
Suositeltavat kapasiteetit:
Laturi 12V 5A malli:
Moottoripyörätila: 5 – 14 Ah
Autotila : 16 – 120 Ah
Kylmälataustika : 16 – 120 Ah
Toimitus sisältää johtosarjan, joka käsittää hauenleuat, rengasliittimet sekä Molex-liittimen
Nimike | SBC-8168 |
---|---|
Antoteho | 70 W |
Lähtöjännite | 12 VDC |
Antovirta | 1,5A & 5,0 A |
Tulojännite | 90 - 264 VAC |
Hyötysuhde | > 78 % |
Tekniikka | 3-portainen lataus |
Akuston kapasiteetti | 5 - 120 Ah |
Käyttölämpötila-alue | 0…+40 °C |
Kotelointi | Pöytämalli |
Kotelointiluokka | IP45 |
Tuloliitäntä | Kiinteä verkkojohto |
Lähtöliitäntä | Akkuliittimet |
Väri | Musta |
Mitat | 150 x 60 x 30 mm |
Paino | 400 g |
Tuotemerkki | Manson |
Pakkauskoko | 1 |
Saatavuustieto | 1 - 3 pv |
Kirjoita arvostelu